Konferens: Lärarbristen i ett internationellt perspektiv

Ons 02 aug 2023 11:29

Välkommen till en konferens om lärarbristen i ett internationellt perspektiv. Konferensen äger rum 17 augusti kl 13.00-16.30 i sal N109 (Fälldinsalen) på Campus Sundsvall. Det går även bra att delta digitalt.

Lärare undervisar elever som sitter framför en dator.

Den 17 augusti genomför vi en halvdagskonferens inom temat Lärarbristen i Sverige och internationellt. Konferensen arrangeras av WATS´up – What About Teachers Shortage, som är ett nätverk finansierat av Vetenskapsrådet, där forskare från Sverige, Danmark och Tyskland samarbetar för att analysera och hitta sätta att greppa problematiken.

Under dagen kommer du att få lyssna till olika presentationer från de olika teamen i Danmark, Tyskland och Sverige. Konferensens huvudtalare är Anna Ekström. Anna är styrelseordförande vid Umeå Universitet, Biskops-Arnö Folkhögskola och ABF Stockholm. Hon har också varit generaldirektör för Skolverket från 2011 till 2016.

Tid och plats

• 17 augusti 2023, kl 13.00-16.30.
  • Lokal N109 (Fälldinsalen), campus Sundsvall, Mittuniversitetet.

Vi hoppas att du har möjlighet att delta fysiskt men kan du inte vara med på plats så går det bra att delta digitalt via Zoom, länk skickas ut ca en vecka innan via mejl.

Anmälan

På konferensens webbplats kan du läsa mer, se programmet samt anmäla dig, både för dig som deltar fysiskt och digitalt.

Sidan uppdaterades 2023-08-02