Karin Larsson‑Hult försvarade framgångsrikt sin doktorsavhandling

Fre 08 sep 2023 16:16

Idag den 8/9 försvarade Karin Larsson-Hult framgångsrikt sin doktorsavhandling "En skola för alla, eller? Om diskursiva dilemman i ett (o)möjligt värdegrundsprojekt".

Karin Larsson-Hult håller upp sin avhandling
Karin Larsson-Hult.

Disputationen hölls både på plats på campus i Sundsvall såväl som digitalt via Zoom. Handledare var Katarina Giritli Nygren och Gunilla Olofsdotter, och opponent var Vanja Lozic, docent i utbildningsvetenskap vid Malmö universitet.

Om avhandlingen

Syftet med avhandlingen är att diskutera möjligheten för skolor i Sverige att vara ”en skola för alla".
Mer specifikt följer studien ett fyraårigt projekt på en gymnasieskola, som syftar till att implementera idén om att vara just "en skola för alla"

Läs eller ladda ned avhandlingen här

Karin har dessutom, med hjälp av konstnären och illustratören Henric Wallmark, skapat en serie-strip som förklarar avhandlingen på ett unikt sätt. Läs serie-stripen här.

Sidan uppdaterades 2023-09-11