Koustuv Dalal får Bureanska fondens vetenskapliga pris

Fre 08 sep 2023 10:14

Koustuv Dalal, professor i folkhälsovetenskap vid Institutionen för hälsovetenskaper (HOV) och verksam vid CER (centrum för forskning om ekonomiska relationer), får Bureanska fondens vetenskapliga pris 2023.

Koustuv Dala
Koustuv Dalal

Motiveringen lyder: "Koustuv Dalal är en av de drivande ambassadörerna för att internationalisera Mittuniversitetets verksamhet och har vid ett flertal tillfällen under 2022-2023 bidragit till framtagandet av internationella samarbetsavtal. Vidare har Koustuv under perioden genomfört särskilt goda vetenskapliga prestationer vid Mittuniversitetet och medverkat till ett flertal högkvalitativa publikationer, exempelvis med koppling till covid-19".

Bureanska föreningen bildades 1994 med syftet att verka för att höja utbildningskvaliteten, våren 2011 donerade Bureanska föreningen sitt kapital till Mittuniversitetet med avsikten att fortsättningsvis dela ut stipendier. Priset för särskilt goda vetenskapliga prestationer utbetalas av institutionen och disponeras av pristagaren för kostnader med anknytning till pristagarens forskning. Stipendiet är på 20 000 kronor.

Sidan uppdaterades 2023-09-20