Ny som lärare – en introduktionskurs för dig som precis börjat undervisa

Mån 11 sep 2023 15:51

På kursen Ny som lärare får du bekanta dig med högre utbildning och hur läraruppdraget kan se ut i ditt och andra ämnen. Du får hjälp att komma igång att undervisa och har möjlighet att bygga upp ett nätverk av andra deltagare där ni kan stötta varandra som nya lärare.

Lärarutbildning - Ämneslärare med inriktning mot arbete i gymnasieskolan

Har du nyligen börjat undervisa på universitetet och ännu inte påbörjat din högskolepedagogiska utbildning? Då är du välkommen att gå en introduktionskurs för nya lärare som ges av Pedagogisk utveckling vid FUS (Avdelningen för forskning- och utbildningsstöd), med kursstart 19 oktober. Under fyra träffar får du bekanta dig med läraruppdraget inom högre utbildning, tips kring kursplanering, bra saker du behöver veta inför genomförandet av en kurs och under en kurs med mera.

Här hittar du mer information om kursen samt anmälningsformulär.

Skapad av Linda Näsström

Sidan uppdaterades 2023-09-12