Årets första etapp i varumärkeskampanjen

Tor 18 jan 2024 11:15

På måndag börjar årets första etapp i den kampanj som ska stärka Mittuniversitetets attraktivitet.

Kvinna på gym spelar in ljud från sitt hjärta via mobilen.

Kampanjen kommer att gå på YouTube och TV4Play under två veckor. Den som är intervjuad denna gång är elektronikforskaren Jan Lundgren. Filmen handlar om forskningsprojektet där de utvecklar en ny typ av digitalt stetoskop och som man tillsammans med hjälp av AI kan använda för att analysera hjärtljud och rytm och därmed upptäcka symtom på stroke i ett tidigt skede. 

Varumärkeskampanjen har pågått sen september 2020 och syftar till att stärka attraktiviteten för Mittuniverstietet nationellt sett. Projektet är finansierat till och med 2025. 

Alla filmer i serien finns på vår kampanjsajt.  

Frågor om kampanjen? Kontakta projektledare Anna Ossung. 


Rekommenderat

Sidan uppdaterades 2024-01-18