Gå med i Mittuniversitetets hållbarhetsnätverk

Fre 19 jan 2024 12:43

Hållbarhetsnätverket är ett nätverk för alla Mittuniversitetets anställda som är intresserade av hållbarhet och vill bidra till att ta Mittuniversitetet framåt på detta område. Nu söker vi fler personer till nätverket.

Ett abstrakt foto med gröna trädtoppar och glasväggar

I gruppen ingår både forskare, strategisk- och administrativ personal, bibliotekarier och lärare och på mötena varannan torsdag kl 9-9.30 diskuterar vi vad som är på gång, inspirerar varandra och ger medskick till hållbarhetsombudens och universitetets arbete på området.

Vi behöver vara många som lyfter frågorna och bidrar till att Mittuniversitetet är en självklar del av den rättvisa omställningen, så vi uppmanar alla med engagemang och intresse för hållbarhet till att komma med i nätverket.

Om du vill läggas till i mötesinbjudningarna kontaktar du Katrin Lindbäck.

Har du frågor om nätverket kontaktar du Johan Lilja

Hållbarhetsombud på fakulteterna