Inventering av utrustning och inventarier

Fre 22 mar 2024 10:43

Infrastrukturavdelningen kommer att genomföra en omfattande inventering av all utrustning och inventarier på Mittuniversitetet från 1 mars till slutet av juni.

Schema

Under denna period kommer man gå runt i alla lokaler och läsa av streckkoder och kontrollera att informationen överensstämmer med vad som finns registrerat. När en lokal eller ett kontor har inventerats kommer en grön etikett sättas upp på rumsskylten utanför lokalen/rummet. Om du ser att din rumsskylt fått en sådan etikett men din dator eller annan utrustning befunnits sig på annan plats vid inventeringstillfället, vänligen gå till Serviceportalen och lägg ett ärende enligt nedan. Undantaget i inventeringen är labbsalar och liknande.

Ni som har inventarier på annan plats än på något av Mittuniversitetets campus, ber vi att ni loggar in på Serviceportalen och lägger ett ärende – Skapa ärende/Teknik & Konto/Rapportera inventarier. Rapportera där vilka inventarier du har – ange streckkod, typ av inventarie, modell, serienummer och placering.

Vänligen kontrollera att rumsskylten utanför ditt kontor har korrekt rumsnummer och namn.

Vi ber er att samarbeta med oss på Infrastrukturavdelningen, då inventeringsperioden kan innebära kortvariga störningar. Om ni har några frågor eller behöver ytterligare information, är ni välkomna att kontakta IT-supporten.

Tack för er medverkan och samarbete!

Sidan uppdaterades 2024-03-22