Microsoft lanserar nytt AI‑verktyg

Fre 02 feb 2024 08:43

Verktyget som heter Microsoft Copilot finns nu tillgängligt för Mittuniversitetets medarbetare och studenter.

Gamla bildbanksbilder

Vad är Microsoft Copilot?

Microsoft Copilot (tidigare Bing Chat Enterprise) är en artificiell intelligensdriven assistent som är designad för att hjälpa användare att utföra dagliga uppgifter mer effektivt. Verktyget ger ett kontextuellt stöd och automatiserade förslag.

Microsoft Copilot kan hjälpa dig med olika uppgifter, som att skapa bilder, skriva texter samt söka information genom en enkel chattupplevelse.

Skyddad information

Microsoft har inte till gång till din användar- och affärsdata vilket gör att den är skyddad och inte kommer att lagras. Din chattdata används inte heller för att träna modellen.

För att använda verktyget måste du vara en användare av Microsoft office 365. Rådfråga alltid din lärare vad som gäller vid användandet av MS Copilot.

Länkarna nedan ger dig en värdefull information för att komma igång.

Logga in till Copilot

AI och lärande ‑ för dig som student vid Mittuniversitetet