Nolia Karriär har genomförts i Sundsvall och Östersund

Fre 09 feb 2024 10:08

Tävlingar, 3d-prints och en genomgång av vårt utbildningsutbud. Det, bland annat, har besökarna bjudits på när Mittuniversitetet varit med på Nolia Karriär i veckan.

Nolia Östersund 2024

Studentambssadörerna Sandra Wihlner, Elin Klinge och Emanuel Pålsson deltog på mässan i Östersund. Även studievägledare var på plats på båda orter för att svara på besökarnas frågor kring utbildningar och antagningspoäng.

Främst är det åk 3 på gymansiet som är inbjudna när Nolia Karriär arrangerar rekryteringsmässor. Men även åk 2 och elever på YH-utbildningar får komma. I Östersund var drygt 2 000 besökare föranmälda, i Sundsvall 1 200.

Bland utställarna har flera stora svenska lärosäten varit med, men även kommuner, regioner, polis och räddningstjänst.

Sidan uppdaterades 2024-02-09