Komplex konferens fyller 25 år

Fre 22 mar 2024 09:25

I 25 år har forskare inom komplex analys mötts upp på den internationella konferensen Nordic Complex Analysis Meeting. Den 3–5 maj arrangerar Mittuniversitetet med Andreas Lind i spetsen, tillsammans med Umeå Universitet, Nordan2024.

A man in a black t-shirt stands and points to a sticker with the text Nordan2024.

Sedan 1997 har konferensen varit ett uppskattat möte som samlat seniora och unga forskare inom komplex analys från hela världen. Till årets konferens är i dagsläget deltagare från 14 universitet i 7 länder anmälda.

– Att få träffas och diskutera pågående forskning är otroligt givande och utvecklande, säger Andreas Lind.

På årets konferens kommer även rektor Anders Fällström att delta samt hålla öppningsförfarandet.

– För mig personligen har konferensen betytt mycket både forskningsmässigt och socialt. Det nya milleniets första Nordan arrangerades gemensamt av Mitthögskolan och Umeå universitet och förlades därför till Örnsköldsvik. Att nu Nordan, när den fyller 25 år, återvänder till Västernorrland och Mittuniversitetet känns extra roligt och jag ser verkligen fram emot att få hälsa alla internationella forskare välkomna och än en gång få delta i konferensen, säger Anders Fällström.

Andreas Lind

Ställföreträdande prefekt|Assistant head of department

+46 (0)10-1428421

Sidan uppdaterades 2024-03-22