Politikerbesök på campus i Sundsvall

Tis 12 mar 2024 11:47

Nyligen besökte MP:s språkrör, Daniel Helldén, campus i Sundsvall för att, bland annat, höra om aktuell forskning som bedrivs på Mittuniversitetet.

Tå män och två kvinnor står utomhus utanför campus Sundsvall
Niklas Bolin, Daniel Helldén, Sofie Blombäck och Josefin Johansson.

- Besök från politiska representanter ger oss en möjlighet att dela vår forskning och diskutera aktuella frågor direkt med beslutsfattare. Det är ett värdefullt tillfälle att öka förståelsen för varandras perspektiv och hur forskningen kan informera politiska beslut, säger Niklas Bolin, docent och universitetslektor i statsvetenskap, och fortsätter:

- För oss som statsvetare som forskar om politiska partier är dessutom partipolitiker såväl centrala studieobjekt som självklara mottagare av forskningsresultat. Mötet var därför både en möjlighet för att oss att berätta om pågående forskning och ett sätt att få respons på denna från insidan av våra studieobjekt. Vi välkomnar såklart även andra partier att kontakta oss för att få ta del av pågående forskning.

Sidan uppdaterades 2024-03-13