Internationella Arbetsmiljödagen uppmärksammas för studenter

Ons 24 apr 2024 14:27

I morgon uppmärksammas den internationella Arbetsmiljödagen på båda campusorter av studenthälsan tillsammans med studentkårerna.

Internationalisering IRO utlandsstudier utbytesstudent

Vilka rättigheter har studenterna vad gäller arbetsmiljö? Hur kan man som student påverka sin arbetsmiljö och var vänder man sig med frågor? De frågorna kan studenterna få svar på i morgon då representanter från studenthälsan och kårerna finns på plats på båda campusorter.

Mellan klockan 11.30 och 13.30 finns möjlighet att prata arbetsmiljö i Åkroken i Sundsvall och i ljushallen i hus G i Östersund.

Film med rektor och kårerna

För distansstudenterna har en film tagits fram, den publiceras i morgon 25 april. I den svarar rektor och studentkårsrepresentanter på frågor som rör studenternas arbetsmiljö.

Den internationella arbetsmiljödagen, World Day for Safety and Health at Work, är en FN-dag som uppmärksammas varje år 28 april.

Film om studenters arbetsmiljö

Studentkåren och rektor berättar om studenters arbetsmiljö.
Intervjuer med Anders Fällström, rektor, Anitra Gudmarsdotter, vice ordförande Studentkåren i Sundsvall samt Nikita Savander, studerandeskyddsombud, Studentkåren i Östersund.

Sidan uppdaterades 2024-04-25