Vill du vara med och driva HEaD‑projektet?

Ons 10 apr 2024 14:56

Higher Education and Digitalisation (HEaD) syftar att stärka Mittuniversitetets position i det teknikstödda och livslånga lärandet. Vi söker en medarbetare som är intresserad av att leda projektet inom ramen för sin tjänst vid Mittuniversitetet. Uppdraget är i dagsläget 25% av en heltidstjänst.

Personalbilder

HEaD projektet har nått halvtid och i samband med detta finns det en möjlighet att ta dig an utmaningen att som projektledare. I rollen ingår att leda arbetet och organiseringen inom HEaD i nära samarbete med Pedagogiska utvecklare från FUS. Uppdraget är i dagsläget 25% av en heltidstjänst.

HEaD projektet bidrar till konkret vidareutveckling av lärosätets utbildningar och lärarnas kompetens, samt till det tekniska och pedagogiska stödet som tillhandahålls i dessa frågor. Målet med HEaD-projektet är att:

• initiera och stödja pedagogiska utvecklingsarbeten
  • utveckla och samordna tekniskt och pedagogiskt stöd
  • stärka kollegialt lärandet

Projektet leds inom ramen för pedagogisk utveckling vid Forskning och utbildningsstöd (FUS) i samarbete med avdelningen för infrastruktur (INFRA), Mittuniversitetets forskningsgrupp Higher Education and E-Learning (HEEL) och lärosätets två fakulteter.

Läs mer om projektet här:

Intresseanmälan görs senast 26 april 2024 till niklas.brinkfeldt@miun.se

Sidan uppdaterades 2024-04-10