Kurs i svenska för anställda med andra modersmål – anmälan är öppen!

Ons 08 maj 2024 14:47

För dig som är anställd vid Mittuniversitetet och inte har svenska som modersmål finns nu möjlighet att gå en kurs där du kan utveckla både din svenska och din trygghet i språket.

Studiesituation i P-huset

Detta är en nybörjarkurs, men ovsett om du är ny i Sverige eller om du har bott här i flera år, är kursen menad att stötta dig i din språkliga utveckling. Målet är att du ska kunna delta i vardagliga samtal och tillägna dig information i samhället och på Mittuniversitetet.

Kursen startar den 2 september kl. 10.00 pågår i två terminer. Det är två fysiska träffar i Östersund varje vecka under terminstider. Varje lektion är två timmar lång.

Anmäl dig till nybörjarkursen som startar i höst i Östersund senast den 2 augusti!

Längre fram kommer även nybörjarkursen att ges i Sundsvall, och fortsättningskursen på båda orterna.

Läs mer och anmäl dig här

Har du frågor, kontakta oss på PUkontakt@miun.se

Sidan uppdaterades 2024-05-08