Internationell studentrekrytering
Så här arbetar vi med internationell studentrekrytering av programstudenter. Arbetet sker i nära samarbete med fakulteterna, personal på IRO (International Office) samt personal på KOM (kommunikationsavdelningen).
Internationell studentrekrytering av programstudenter
Webbsidor:
- Uppdatering av webbens förstasida under ansökningsperioderna
- Utveckling programsidor och utbildningssidor (miun.se/education, miun.se/programmes etc.)
- Fritextord på universityadmissions
Övriga Insatser
- Annonsering på Instagram och TikTok under ansökningsperioden, tidiga ansökningsomgången 15 oktober - 15 januari
- Annonsering på Instagram och TikTok under ansökningsperioden, ansökningsomgången 17 mars - 15 april
- Annonsering Study in Swedens Instagram: våra studentambassadörer tar fram Reels om studentlivet på Miun för Instagram inom ramen för Study in Swedens University Series, där vi får synas i deras sociala kanaler vid två tillfällen under våren, och två tillfällen under hösten. Dessa Reels publiceras även i vårt Instagram-flöde och sponsras mot målgruppen
- Annonsering/sponsrade inlägg som handlar om att vara student hos oss, glimtar från studenter som delar med sig av sin vardag (TikTok/Instagram/Meta)
- Vi tipsar svenska studenter om att de kan söka våra internationella program (Facebook, Instagram, LinkedIn)
- Nyhetsbrev, mejlutskick och webbinarier (både allmänna och programspecifika) skickas ut regelbundet under året
- Nationellt samarbete och omvärldsbevakning via nätverket NIMK, Nätverket för Internationell Marknadsföring och Kommunikation
Online rekryteringsmässor i samarbete med Svenska institutet:
- Europe, maj och september
- Asia, 13 oktober
- Indian Subcontinent, 13 November
Webbinarier:
- December, ett webbinarium där sökande och intresserade (leeds från deltagande på de digitala mässorna) bjuds in för att få veta mer om studier hos oss. Webbinarie tillsammans med IRO och studentambassadör/er. Vi erbjuder Break-out rooms med deltagare från våra program som berättade mer om respektive program.
- April bjuds antagna in för att höra med om vad som händer nu efter att de antagits. Webbinariet genomförs av IRO och vår/a studentambassadörer.
- Juni bjuds antagna in för att få veta mer om vad som händer efter att de antagits och betalat studieavgift. Webbinariet genomförs av IRO och vår/a studentambassadör/er. Vi erbjuder Break-out rooms med deltagare från våra program som berättar mer om respektive program.
Kontakt