Internationell studentrekrytering
Så här arbetar vi med internationell studentrekrytering av programstudenter.
Internationell studentrekrytering av programstudenter
Då uppföljning av insatserna sker löpnade kommer sidan att fyllas på eftersom.
Webbsidor:
- Kampanjsida på webbens förstasida under ansökningsperioderna
- I december och i början av januari erbjuder vi funktionen "Chatta med våra studenter" på engelska
- Fortsatt arbete med att utveckla programsidorna
Annonsering:
- Googleannonsering under hela året på våra prioriterade marknader för ökad synlighet. Fritextorden ses över varje år
- Annonsering på Facebook och Instagram under ansökningsperioderna, alltså inför 15 januari och 15 april.
Sociala kanaler:
- Våra studentambassadörer tar fram två Reels om studentlivet på Miun för Instagram inom ramen för Study in Swedens University Series, där vi får synas i deras sociala kanaler vid två tillfällen under våren, 7 mars och 20 maj. Dessa Reels publiceras även i vårt Instagram-flöde
- Vi sponsrar upp inlägg som är indirekt studentrekryterande och som handlar om studentlivet, programmens forskning eller om möjligheter för studenter
- Vi tipsar svenska studenter om att de kan söka våra internationella program (Facebook, Instagram, LinkedIn)
Virtuella rekryteringsmässor HT24:
- Europe/MENA/Africa
- Americas
- Asia
- Indian Subcontinent
Datumen publiceras här innan augusti 2024.
Fysiska studentrekryteringsevent:
- Uppdateras här i augusti/september 2024, efter dekandialogerna.
Statistik från dessa mässor och event kommer också att publiceras löpande här.
Webbinarier:
Mer info om datum för våra webbinarier för sökande kommer inom kort.
Konvertering under våren 2024:
- Nyhetsbrev, mejlutskick och webbinarier (både allmänna och programspecifika) är planerade. Mer info om datum kommer här när de är klara
- Omvärldsbevakning, året om
- Bearbetning av leads i form av programspecifika utskick
- Nationellt samarbete och omvärldsbevakning via nätverket NIMK, Nätverket för Internationell Marknadsföring och Kommunikation