Hur får vi en inkluderande NO‑undervisning i skolor med socioekonomiska utmaningar?
Hur kan vi få fler elever att upptäcka glädjen i naturvetenskap nu när intresset för ämnet sjunker? Den 23 september kl. 15.00 bjuder vi in dig som undervisar i årskurs 4–6 till en digital föreläsning.
Du får ta del av ett spännande forskningsprojekt där forskare och lärare samarbetar för att utveckla NO-undervisningen i skolor med socioekonomiska utmaningar. Inom projektet undersöker vi hur ramverket vetenskapligt kapital kan användas som stöd för att skapa mer inkluderande undervisning. I projektet kartlägger forskarna även vad elever själva tycker om sina NO-lektioner.
Projektet tar avstamp i den utmaning som många lärare känner igen: att elevernas intresse för naturvetenskap ofta minskar under grundskolan och att tidigare fortbildningsinsatser inte alltid gett önskad effekt.
📅 När: 23 september, kl. 15.00
💻 Var: Zoom
🎯 För: Lärare i årskurs 4–6
Anmäl dig här: [Länk till anmälan]
Efter anmälan får du Zoom-länken skickad till dig i ett spearat mejl.
Ta chansen att få med dig inspiration, idéer och verktyg som kan göra skillnad för dina elever!
Varmt välkommen!
Föreläsare: Magnus Oskarsson, docent i didaktik matematik och naturvetenskap