Turismvetenskap GR (B), Kundbaserad varumärkesutveckling för besöksnäring
Välkommen till Mittuniversitetet!
Hej!
Varmt välkommen till kursen Turismvetenskap GR (B), Kundbaserad varumärkesutveckling för besöksnäring och som student vid Mittuniversitetet.
Jag som är kursansvarig heter Tatiana Chekalina (tatiana.chekalina@miun.se) och har en PhD i turismvetenskap. Jag forskar främst om kundens perspektiv inom marknadsföringsområdet med inriktning på turistens upplevelse och destinations varumärke.
- Utbildningskod: TR073G
- Anmälningskod: L4609
- Ort: Flexibel – Östersund
- Studieform: Distans
- Studiefart: 50%
- Kursperiod: 2025-06-09 - 2025-08-17
Kursen har inga fysiska träffar utan genomförs via Moodle. Kursen startar 9 juni. Då är kurssidan på Moodle helt redo inför kursens start (vänligen observera att kurssidan på Moodel kommer att vara tillgänglig några dagar innan).
Schema
Fyra veckor innan kursstart ser du ditt schema här.
Observera att schemat kan komma att ändras.
Hittar du inte schemat?
Kontakta din lärare eller kursansvarig om du inte får ditt schema närmare kursstart.
Utbildningsinformation
På kurssidan i Moodle kommer all information om kursen att finnas i form av dokument och länkar. Förinspelade föreläsningar ska också finnas med. Där kommer också att finnas funktioner för att lämna in uppgifter och även olika verktyg för att kommunicera med både lärare och studenter på kursen. Verktyget Zoom, som är ett videosystem för möten, kommer att användas vid några tillfälle på kursen (datum och tid meddelas vid kursenssatart via Moodle). Obligatorisk kurslitteratur: - Tourism marketing in the age of the consumer av Morrison, M. Alastair (senaste upplagan, Del 2 och 3) - Artikelkompendium (läshänvisning till artiklarna och övrigt material som finns tillgängliga via MIUN biblioteket eller på kurssidan i Moodle) Referenslitteratur: - Keller, K.L. (senaste upplaga). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. (Några exemplar av boken finns tillgängliga på MIUN:s bibliotek, ISBN 1292314966, 9781292314969. Boken kan även köpas som e-bok hos flera försäljare, ISBN 9781292314990)
Vad behöver du göra som ny student?
Det är flera saker du måste göra som ny student för att kunna påbörja dina studier. Är du distansstudent med campusträffar, måste du bekanta dig med båda checklistorna.
Följ checklistan noga!
Kontakta oss
Om du har frågor eller funderingar får du mer än gärna höra av dig till oss via kontakt@miun.se eller på telefon 010-142 80 00 kl. 08.00–16.00.
Varmt välkommen till kursen! Det viktigaste för ditt eget lärande är ditt engagemang i kursen genom att ta del av kursmaterial, diskussioner och uppgifter i en omfattning av ungefär 20 timmar i veckan vilket motsvarar studier på halvfart.
Med vänlig hälsning
tatiana.chekalina@miun.seKursansvarig