Delta i studie om beredskap att vårda svårt sjuka och döende patienter

Tor 23 nov 2023 14:29

Nu påbörjas en studie om sjuksköterskestudenters beredskap att vårda svårt sjuka och döende patienter. Vi söker studenter i termin 6 för deltagande i studien.

Fikapaus 2

Vi är en forskargrupp som är söker sjuksköterskestudenter i termin 6 för att genom gruppsamtal studera vilket stöd utbildningen har gett dig inför att vårda svårt sjuka patienter.

Vi är specifikt intresserade av hur förberedd du känner dig inför att vårda patienter i livets slutskede och deras närstående, och att möta döden som en del av din kommande yrkesroll.

Därför bjuder vi därför in till fokusgruppintervjuer som ska genomföras i december 2023 och januari 2024. I samtalen får du, tillsammans med dina klasskamrater, möjlighet att reflektera över dessa ämnen.

Intervjuerna kommer att genomföras via Zoom och spelas in för vår analys. Era insikter och erfarenheter kommer att vara av stor betydelse för vårt forskningsprojekt.

Är du intresserad?

Om du är intresserad av att delta skicka ett e-postmeddelande till christina.melin-johansson@miun.se så får du mer detaljerad information om studien.

Sidan uppdaterades 2023-11-23