Stor satsning för att förbättra vårt wifi

Fre 14 apr 2023 11:29

Det har gjorts ett stort arbete för att förbättra wifi på våra campus och utvecklingen fortsätter nu framåt. – Vi är väldigt glada att Mittuniversitetet verkligen har lyssnat på oss och gjort en förbättring, säger Emanuel Magnusson, ordförande, Studentkåren i Östersund.

– Vi i Studentkåren har under en längre tid påtalat behovet av att förbättra wifit på campus i Östersund. Vi ser ett starkt wifi som en förutsättning för att man ska kunna utöva sina studier på bästa sätt. Särskilt nu när en stor del av lärandet och undervisning sker digitalt. Därför har vi varit tydliga redan när projektet Framtidens campus sjösattes att ett bra wifi är nödvändigt för att vi ska ha just ett campus redo för framtiden, säger Emanuel Magnusson.

Emanuel Magnusson

För att förbättra wifi har ny teknik köpts in, bland annat nya accesspunkter för att få en bättre täckning. Det har också gjorts mätningar i alla våra lokaler på båda campusorterna för att se var täckningen behöver förbättras, vilket används som underlag i det fortsatta arbetet.

Om du upptäcker något problem med wifi, anmäl till IT-support

När du gör en felanmälan är det viktigt med så mycket detaljer som möjligt, för att kunna hantera ärendet på bästa sätt.

Kontakta IT-support via mejl till itsupport@miun.se eller telefon 010-142 80 00

• Ange vilken lokal eller rumsnummer du sitter i. Om lokalen är stor, ange var i lokalen du befinner dig
  • Vad har du för dator, vilken tillverkare och modell

Sidan uppdaterades 2023-04-14