Prisutdelning Årets studentfavorit

Nominera till Årets studentfavorit

Mån 19 jun 2023 15:13

Har du haft en grym praktik hos en arbetsgivare, fått bra stöd av din uppdragsgivare under ditt ex-jobb eller bara tycker att en arbetsgivare gjort en toppengrej för dig som student? Passa på och nominera arbetsgivaren till Årets studentfavorit i Västernorrland eller Jämtland Härjedalen.

Årets Studentfavorit Jämtland Härjedalen

Priset delas ut av MittÖs, ett samverkansforum med representanter från Studentkåren i Östersund, Mittuniversitetet och Östersunds kommun. Vinnaren utses vid företagsgalan Guldgalan i höst.

• Sista nomineringsdag är den 7 augusti
  • Juryn består av Mittuniversitetet, Östersunds kommun, Studentkåren i Östersund och Handelskammaren Mittsverige
  • Till nomineringsformuläret

Årets Studentfavorit i Västernorrland

Delas ut av Mittuniversitetet och Studentkåren i Sundsvall på Sundsvall Business Awards den 21 september.

• Sista nomineringsdag är den 7 augusti
  • Juryn består av Mittuniversitetet, Sundsvalls kommun och Studentkåren i Sundsvall
  • Till nomineringsformuläret

Vänster i bild: Året studentfavorit i Västernorrland 2022: Norra bergets friluftsmuseum
Höger i bild: Årets studentfavorit i Jämtland Härjedalen: Deloitte

Kriterier för Årets studentfavorit

Förebild i arbete med studenter
Arbetsgivaren vågar satsa på studenter och tar till vara på deras idéer och kompetens. Arbetsgivaren ser vikten att vi har stor och användbar kompetens genom Mittuniversitetet och dess studenter i Sundsvall. Arbetsgivaren engagerar sig i examensarbeten, praktikplatser och satsar på att anställa studenter och nyexaminerade studenter.

Nytänkande
Arbetsgivaren arbetar innovativt, ser vikten av att anpassa sig till nutida och framtida krav från omvärlden och medarbetare. Det är en naturlig del av verksamheten att hela tiden vilja utveckla sig som organisation och som arbetsgivare.

Hållbara
Arbetsgivaren tar sitt ansvar för en hållbar framtid och en trygghet för sin organisation och omgivning. Arbetsgivaren arbetar för goda relationer och arbetsmiljö, samt miljömässig och ekonomisk hållbarhet.

Gott ledarskap
Arbetsgivaren prioriterar ett inkluderande ledarskap där man värdesätter samtliga medarbetares kompetens, där alla får plats att vara sig själva och får hjälp att utvecklas. Arbetsgivaren bedriver ett äkta och engagerat ledarskap, där man lever som man lär.

Sidan uppdaterades 2023-06-19