Nu startar höstterminens digitala föreläsningsserie i entreprenörskap

Mån 18 sep 2023 16:24

Med start den 21 september lanserar Miun Innovation en serie med inspirationsföreläsningar från Venture Cup för dig som student, forskare eller anställd på Mittuniversitetet.

Venture Cup är en tävling för entreprenörer som ger dem chansen att förverkliga sina affärsidéer och få stöd från experter inom branschen.

–Vi är stolta att kunna presentera Venture Cups föreläsare som har gedigen erfarenhet inom entreprenörskap och kan ge ett externt perspektiv på ämnet, säger Therése Boija, innovationsrådgivare på Mittuniversitetet

Föreläsningarna ska ge deltagarna nya idéer och tankesätt när det kommer till entreprenörskap och är uppdelade i fyra seperata tillfällen. Ämnena rör sig inom idégenerering, presentationsteknik, hur teamsammansättning går till och hur företagande kan vara hållbart och sker en gång i månaden under hösten.

–Tanken är att dessa fyra olika tillfällena ska stärka dig som deltagare och ge dig en bild av vad entreprenörskap går ut på, att det är mer än att starta företag som det handlar om. Snarare har en entreprenör en samling egenskaper som driver vårt samhälle framåt och detta vill vi främja genom våra inspirationsföreläsningar. Jag hoppas vi ses där, avslutar Therése.

Inspirationsföreläsningar–anmälan krävs, klicka på länken

Frågor?

Kontakta Innovationsrådgivare Therése Boija