Information om problemen med nyskapande av MiunID

Fre 12 apr 2024 11:23

Under de senaste veckorna har det varit problem med nyskapande av MiunID och inloggning på studentwebben. Nu är problemet delvist löst men två problem kvarstår. Felsökning pågår. Inloggning till lärplattformen Moodle och Ladok fungerar.

Senaste nytt

Per 12 april så är merparten av funktionerna i M365 återställda.

De problem som kvarstår är följande:

• Det går inte att skapa nya team i Teams.
  • Om du behöver ett nytt lösenord till ditt MiunID så behöver du kontakta IT-supporten.

Tidigare information

Detta fungerar för dig som nyregistrerad student per 28 mars

Detta fungerar inte i dagsläget

• Du kommer inte åt din Microsoft-tjänster, M365 (Teams, OneDrive, SharePoint, e-post) i dagsläget då synkningen mellan Mittuniversitetet och Microsofts molntjänster inte fungerar. Felsökning pågår.

Behöver du göra något som student?

• Nej, lösningen med Microsoft kommer automatisk. Så snart synkningen är i gång igen, kommer du åt dina M365-tjänster när du loggar in på studentwebben med ditt användarnamn och lösenord.
  • Håll koll på dina uppgifter i Moodle då aviseringar via din student e-post inte fungerar
  • Vi publicerar en nyhet när problemet är löst här på studentwebben: miun.se/student

Sidan uppdaterades 2024-04-12