Företagsekonomi GR (A), Marknadsföring, 7,5 hp
Kursen ger dig grundläggande kunskaper i marknadsföringsteori och förståelse för dess praktiska tillämpning. Du får lära dig marknadsföringens olika begrepp, delområden och funktioner. Vidare får du lära dig att analysera marknadsföringsproblem, liksom att kunna jämföra och förstå skillnader mellan marknadsföring på olika slags marknader.
- Start: Vårtermin 2025, period 2
- Studieperiod: Vecka 14 - 23
- Undervisningsspråk: Svenska
- Anmälningskod: MIU-L7378
- Studieform: Distans
- Studiefart: 50%
Undervisningens upplägg
Campuskurs:
Undervisning via föreläsningar, gästföreläsningar, seminarier samt obligatoriska inlämningsuppgifter. Vid seminarier gäller obligatorisk närvaro. Examination sker via tidsbestämd skriftlig individuell salstentamen.
Distanskurs:
Undervisning via utlagt material och kommunikation i ett nätbaserat undervisningsprogram samt obligatoriska inlämningsuppgifter. Tillgång till dator med internetuppkoppling är ett krav. Inga fysiska sammankomster, men däremot förekommer en tidsbestämd individuell skriftlig salstentamen. Du kan välja att skriva din salstentamen på annan ort, antingen vid Mittuniversitetet eller på godkänd plats i Sverige eller utomlands. Plats bokas av studenten. Se reglerna för tentamen på annan ort i sin helhet på MIUNs hemsida.
Behörighet
Grundläggande behörighet
Urval
Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.