Företagsekonomi GR (C), Global marknadsföring, 7,5 hp
Kursen behandlar företags internationaliseringsprocesser och etableringar på utländska marknader, både i form av gradvis expansion och snabb internationalisering i form av så kallade ”born globals”. Vikt läggs vid kulturella skillnader och potentiella problem vid internationell marknadsföring. Vidare betonas såväl affärsrelationernas och affärsnätverkens som de mellanmänskliga relationernas betydelse vid internationella affärer.
- Start: Vårtermin 2025, period 1
- Studieperiod: Vecka 4 - 13
- Undervisningsspråk: Svenska
- Anmälningskod: MIU-L7070
- Studieform: Distans
- Studiefart: 50%
Företagsekonomi GR (A/B) minst 60 hp, varav kursen Företagsekonomi GR (A) Marknadsföring, 7,5 hp, eller motsvarande.
Undervisningens upplägg
Denna kurs kan sökas både som campus- och distanskurs.
Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid Campus.
Distanskursen har inga fysiska sammankomster, men däremot förekommer en tidsbestämd individuell skriftlig salstentamen. Du kan välja att skriva din salstentamen på annan ort, antingen vid Mittuniversitetet eller på godkänd plats i Sverige eller utomlands. Plats bokas av studenten. Se reglerna för tentamen på annan ort i sin helhet på MIUNs hemsida.
Urval
Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 1 och max 165 högskolepoäng.
Kontakt
