Pedagogik GR (B), Multimodal AI i klassrummet – Undervisning och examination för långsiktig hållbarhet
Litteratur 2026-01-19 - Tills vidare Obligatorisk litteratur
Författare: Furze L.
Titel: Practical AI strategies, engaging with generative AI in education.
Upplaga: Senaste
Förlag: Amba press
Författare: Fitzpatrick, D., Fox, A., & Weinstein, B.
Titel: The AI classroom: The ultimate guide to artificial
intelligence in education.
Upplaga: Senaste
Förlag: Teachergoals publishing
Författare: Nygren, T.
Titel: AI i skolan: Möjligheter och utmaningar i undervisningen
Upplaga: Senaste
**Förlag:**Natur och kultur
Referenslitteratur
Författare: Foung, D., Lin, L., & Chen, J.
Titel: Reinventing assessments with ChatGPT and other online
tools: Opportunities for GenAI-empowered assessment practices
Upplaga: 2024
Förlag: Computers and Education: Artificial Intelligence, 100250
Författare: Mozelius, P.
Titel: Generative AI and its impact on activities and assessment in higher education: Some recommendations From master's students.
Upplaga: 2024
Förlag: In 4th International Conference on AI Research, ICAIR 2024
Författare: Perkins, M., Furze, L., Roe, J., & MacVaugh, J.
Titel: The artificial intelligence assessment scale (AIAS):
A framework for ethical integration of generative AI in educational assessment
Upplaga: 2024
**Förlag:**Journal of University Teaching and Learning Practice, 21(06)
**Författare:**Purvis, B., Mao, Y., & Robinson, D.
Titel: Three pillars of sustainability: In search of conceptual origins*
Upplaga: 2019
Förlag: Sustainability Science, 14(3), 681–695