BUFFL‑projektets första kursmodul igång
Den 2 september startade den första kursmodulen i det Vinnovafinansierade projektet BranschUtveckling hos banker och Försäkringsbolag genom Flexibelt Livslångt lärande (BUFFL).
Deltagare från Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia och Sparbanken Skåne satt framför sina datorer eller var på plats i lektionssalar i Sundsvall, Uppsala eller Kristianstad. Kursmodulen – Kund- och affärsrelationer: Kundlojalitet – motsvarar en veckas heltidsstudier, men går på kvartsfart för att deltagarna ska kunna studera parallellt med arbetet.
– Vi är glada över att vara igång med genomförandefasen i detta nationellt uppmärksammade projekt, säger CERs centrumledare Peter Öhman.
Kursmodulen genomförs via sk Blended Learning, där studenterna både finns på plats i klassrummet samt på länk via videoverktyget Zoom.
– Den här typen av pedagogik gör undervisningssituationen mer komplex, det gäller att skapa interaktion och engagemang både med dem som är fysiskt i rummen men även med dem som finns med via länk, säger docent Jimmy Jaldemark som specifikt tittar på de pedagogiska verktyg som används i projektet. Han fortsätter:
– Tanken är att vi tillsammans med deltagarna också kontinuerligt utvärderar dels uppbyggnanden av kursmoduler men också de pedagogiska verktyg som används för att finslipa innehåll och upplägg, något som känns jättespännande.
Med på uppstarten fanns också Charlotta Dückhow, verksamhetsutvecklare på Länsförsäkringar. Hon är taggad inför kursstarten:
– Vi hoppas på att få ökade kunskaper kring begreppet kundlojalitet samt överblick över den data vi har samlat in från våra kunder - vad är det som driver kundlojaliteten hos oss och hur kan vi använda kunskaperna för att utveckla våra produkter är frågor vi ser fram emot att jobba med under kursen.
Läs mer om BUFFL-projektet här
För mer information kontakta Peter Öhman.