Flera CER‑forskare i internationell antologi

Mån 15 feb 2021 14:08

I samband med lanseringen av boken “Impact of Globalization and Advanced Technologies on Online Business Models” fick CER internationell uppmärksamhet. I antologin, som gavs ut av förlaget IGI Global, medverkar CER-forskare både som redaktörer och kapitelförfattare.

Mustafa Nourallah, EJT

Boken handlar om hur globaliseringen och utvecklingen av avancerad teknologi kan påverka olika affärsmodeller och inte minst bankers verksamhet. Bland annat behandlas digitaliserade banktjänster och hur bankkunder uppfattar och använder dessa tjänster.

Redaktörer är Mustafa Nourallah vid CER – samt Dr. Ree C. Ho vid Taylor’s University och Dr. Alex Ng vid Inti International University, båda Malaysia – och i boken medverkar kapitelförfattare från Bangladesh, Finland, Indien, Japan, Kambodja, Malaysia, Mexiko, Pakistan, Storbritannien, Sverige och Tyskland. Tre av bokens 17 kapitel är skrivna av forskare vid CER och förutom Mustafa Nourallah medverkar Irina Dimitrova, Heléne Lundberg och Peter Öhman. Dessutom har förordet skrivits av en annan CER-forskare, Darush Yazdanfar.

För att fira detta är ambitionen, om situationen så medger, att i höst bjuda in till ett releaseparty på Mittuniversitetet i Sundsvall. Då kommer bokens innehåll att presenteras och diskuteras i anslutning till en buffé.

Läs mer om boken här

Sidan uppdaterades 2021-03-04