CER i ledande roller på internationell onlinekonferens

Ons 17 nov 2021 13:16

Den 11-12 november arrangerade INTI International University i Malaysia en digital konferens om innovation och tecknopreneurship (ICIT 2021). CER organiserade en av de parallella sessionerna.

Mustafa och Peter

Mustafa Nourallah skötte sessionen om FinTech, där flera papper presenterades och diskuteras. Som avslutning summerade han vad som var bärande teman på denna session. CERs centrumledare Peter Öhman var huvudtalare tillsammans med Dr. Chia-Li Chien fån Lutheran University i USA. Peter Öhmans föredrag hade titeln ”Individuals’ perceptions of FinTech solutions: Digital payment methods and robo financial advisors” medan Chia-Li Chien valde att fokusera på “Accounting for retirement asset distributions”.

I övrigt medverkade föredragshållare från Malaysia, Storbritannien, Sverige och USA. Som en av dessa berättade Mustafa Nourallah om en av sina pågående studier under rubriken ”Robo financial advisers: Risk and initial trust”.

Sidan uppdaterades 2021-11-17