CER startar digital konferens med internationella samarbetspartners

Mån 17 jan 2022 17:20

Tillsammans med fem internationella samarbetspartners har Centrum för forskning om ekonomiska relationer (CER) initierat ”The 1st Economic Transformation and Sustainability International Conference”.

Economic Transformation and Sustainability International Conference

Den digitala konferensen är inspirerad av några av de utmaningar som världen står inför kopplat till Covid-pandemin och den första upplagan av konferensen går av stapeln 28-30 mars. Mustafa Nourallah och Peter Öhman ansvarar för ett av konferensens fokusområden: ”Digital transformation av finansiella tjänster”. Involverade i konferensen är även CER-doktoranderna Masoome Abikari och Irina Dimitrova.

Övriga konferensarrangörer är Modern College of Business & Science i Muscat, Oman och  Oxford Educational Research and Training i Storbritannien samt tre parter från Indien: Indian Economic Association, Aligarh Muslim University och Amity University.

Sidan uppdaterades 2022-01-17