Tillväxtevent och besök av länets riksdagspolitiker

Ons 02 mar 2022 10:24

Februari månad avslutades med att CER stod värd för ett välbesökt webbinarium på temat tillväxt och attraktivitet och att länets riksdagspolitiker besökte Mittuniversitetet.

Riksdagsbesök CER
Några av regionens politiker besöker CER och Mittuniversitetet för kunskapsutbyten och dialog.

Först arrangerade CER och medlemsföretaget Pro&Pro webbinariet ”Vinnande platser? Regional attraktivitet och tillväxt”. Johan Lundberg, föreståndare för CERUM vid Umeå universitet höll ett inledande föredrag på temat ”Befolkning, tillväxt, spridningseffekter och inflytande”. Därefter följde inlägg från sju inbjudna deltagare samt frågor från åhörarna.

Närmare 120 personer hade anmält sig och över 90 var uppkopplade för att lyssna på eventet. Senare samma dag besökte länets riksdagspolitiker Mittuniversitetet för en rundvandring och presentationer av universitetets fyra forskningscenter i Sundsvall.

CERs centrumledare, Peter Öhman, informerade om verksamheten i stort och Jimmy Jaldemark höll i den del av presentationen som fokuserade på CERs arbete med att utveckla och genomföra korta, flexibla, teknikstödda kursmoduler för yrkesverksamma. Avslutningsvis berättade Katarina Nordensson från SPV och Viktor Ådahl från If om sina erfarenheter av att ha läst några av kursmodulerna parallellt med sina ordinarie arbetsuppgifter.

Sidan uppdaterades 2022-03-02