CER i boksamarbete med australiensiskt universitet

Ons 15 jun 2022 12:58

Tillsammans med Tarek Rana och Alan Lowe vid ansedda RMIT University, Melbourne, Australien står CER-forskarna Jan Svanberg och Peter Öhman bakom antologin ”Big Data and Analytics in Accounting and Auditing”. Den ges ut av det välkända förlaget Springer efter sommaren.

Illustrative image of AI, computers, sensors and human

Boken, som innehåller 22 kapitel, fokuserar på redovisnings- och revisionsfrågor som akademiker, praktiker och organisationer står inför när teknik och affärsmiljöer förändras i snabbare takt än någonsin tidigare. Förutom att vara redaktörer medverkar de båda CER-forskarna som författare till två kapitel.

Fredagen den 3 juni bjöd RMIT University även in Peter Öhman till terminens sista forskningsseminarium inom redovisningsområdet för att berätta om CERs forskning inom revision. Vid detta tillfälle fördes även samtal om kommande forskningssamarbeten och doktorandutbyten.

Sidan uppdaterades 2024-01-29