CER‑forskare tillbringar en månad i Malaysia

Tis 20 sep 2022 11:45

Under september månad besöker CER-forskaren Mustafa Nourallah universitet, forskarkollegor och studenter i Malaysia.

Mustafa_Malaysia

På vägen till Malaysia stannade han till i Doha för att träffa såväl företrädare för Khalifa University som magisterstudenter för att samtala om både forskning och utbildning. Väl på plats har han hittills hunnit träffa representanter för Taylor’s University och några av universitetets forskningsenheter. Han har presenterat CER-studier för forskargrupper och hållit ett föredrag för studenter på en finansieringskurs om portföljmanagement.

Närmast väntar ett besök på INTI University och under resan har han även haft tid att arbeta med två studier om FinTech som CER genomför tillsammans med forskare från Malaysia. En ambition är att nästa år locka någon eller några av de forskare från Malaysia som CER samarbetar med till Mittuniversitetet och Sundsvall för fortsatt samverkan.

Sidan uppdaterades 2022-09-20