CER medverkar på Bünsow‑veckan

Mån 02 okt 2023 19:32

Årets Bünsow Business Growth Forum närmar sig. En nyhet för i år är initiativet Unga Bünsow, där universitetets studenter får möjlighet att knyta kontakter med potentiella arbetsgivare.

Bunsow logga

Bünsow Business Growth Forum startades 2019 av Bengt-Göran Persson, Swedbank och Sparbanksstiftelsen Norrland i samarbete med flera partners, bland annat CER och Mittuniversitetet. En fråga som aktualiseras denna gång, den 10-12 oktober, är hur norra Sverige ska rekrytera och behålla kompetens. Här är studenterna på Mittuniversitetet, inte minst ekonomstudenterna, en nyckelgrupp och deras vägval avgörande för regionens långsiktiga framgång. CER har således starka incitament att medverka både på Unga Bünsow och Bünsow Business Growth Forum samt att fortsätta diskussionerna om de utmaningar och möjligheter som regionen står inför.

Sidan uppdaterades 2023-10-02