CER arrangerar internationell konferens om ”Digital banking and finance”

Mån 18 dec 2023 14:33

CER och Ekonomiforskningsstiftelsen i Sundsvall bjuder in internationella forskare och nationella praktiker till ”CER FinTech Symposium” i Sundsvall den 3-4 juni 2024.

Internet of Things

Bakom symposiet står även EM Normandie Business School, Frankrike, och Academy of Financial Services, USA. I organisationskommittén ingår Peter Öhman och Mustafa Nourallah från CER samt professor Sabri Boubaker från EM Normandie Business School och docent Izidin El Kalak från Cardiff University, Storbritannien. Inbjudna huvudtalare är professor Arman Eshraghi från Cardiff University och Dr. Sofia Johan från Florida Atlantic University i USA.

Några av de artiklar som presenteras på symposiet i Sundsvall kommer att få genomgå en granskningsprocess för potentiell publicering i tidskriften Financial Services Review. Temat på denna utgåva – med Peter Öhman, Mustafa Nourallah och Izidin El Kalak som gästredaktörer – är ”Navigating contemporary FinTech solutions: Revealing potential and challenges”. Artiklar som presenteras på symposiet kommer även att kunna lämnas in för potentiell publicering i tidskrifterna International Review of Economics & Finance och Journal of International Financial Management & Accounting.

Sidan uppdaterades 2023-12-22