Ekonomiforskningsstiftelsens stipendier 2023

Tis 05 dec 2023 13:13

I samband med jubileumsmiddagen den 30 november delade Ekonomiforskningsstiftelsens stipendier ut för 2023.

Annamaria Lusardi

Stiftelsens ordförande, f.d. landshövding Gerhard Larsson, inledde med att tillkännage att årets forskarpris om 75 000 kr tilldelas professor Annamaria Lusardi vid Stanford University i USA. Hon belönas för att starkt ha bidragit till att öka medvetenheten om vikten av finansiell kunskap och tackade för priset i en inspelad videohälsning. Årets publiceringspris gick till de båda CER-doktoranderna Masoome Abikari och Irina Dimitrova.

CER-doktoranderna Masoome Abikari och Irina Dimitrova.

På plats vid utdelningen i Sundsvalls stadshus fanns representanter för Aspia, Deloitte, Diös, EY, Grant Thornton, Handelsbanken, HSB, KPMG, Länsförsäkringar Västernorrland, Nordea, PwC, Pro&Pro, SCA, Skandia, SPV, Sundekon, Sundsvalls kommun och Timåbo.

Annamaria Lusardi
Videohälsning från Annamaria Lusardi, professor i redovisning, Stanford University, mottagare av Ekonomiforskningsstifelsens forskarpris 2023.

Sidan uppdaterades 2023-12-06