Kraftsamling kring kompetensförstärkningsfrågor

Tis 19 mar 2024 10:07

CER-nätverket har bildat en ny arbetsgrupp för kompetensförstärkningsfrågor riktad mot såväl studenter som medarbetare i CER-nätverket.

kompetensförstärkning CER

I gruppen ingår medverkande i de tidigare arbetsgrupperna för potentiella och befintliga medarbetare samt nytillkommande företag i CER-nätverket. Syftet med den nya arbetsgruppen är att identifiera vad nätverket kan göra för att främja de för regionen så viktiga kompetensförstärkningsfrågorna och initiera olika aktiviteter. På det senaste mötet diskuterades bland annat målgrupper och målsättningar. Medverkade gjorde representanter för Accountor, Aspia, EY, Grant Thornton, Handelsbanken, KPMG, Mitthem, Nordea, Pro&Pro, PwC, SCA, SEB, Skandia, SPV och ekonomstudentföreningen Sundekon.

Sidan uppdaterades 2024-03-19