Webbinarium med fokus på nationella och europeiska ekonomiska effekter av Corona

Tis 11 maj 2021 13:29

Hur har de statliga stimulanspaketen i Sverige och Europa fungerat? Vad kommer att hända med ekonomin när samhället återgår till det nya normala? Två frågor som diskuterades under CERs och Folkuniversitetets webbinarium 26 maj.

Corona: Hur återhämtar sig Sverige och Europa från stödpengar och åtgärdspaket?

I serien ”Mitt i vetenskapen” bjuder CER och Folkuniversitetet in till kostnadsfria webbinarier 11 och 26 maj på temat ekonomiska effekter av Coronapandemin.

I detta webbinarium 26 maj ligger fokus på nationalekonomiska effekter av Corona. Medverkar i det här webbinariet gör John Hassler, professor i nationalekonomi vid Stockholms universitet, Susanne Spector, chefsanalytiker på Nordea och Daniel Wiberg, chefsekonom på Företagarna. Moderator är Mittuniversitetets presskommunikatör Ronney Wickzell.

Se webbinariet i efterhand

Lena Burman