Erfarenhetsutbyte med Åbo Akademi

Fre 05 nov 2021 15:38

Fredagen den 5 november har CER och Mittuniversitetet haft besök av ett gäng ekonomstudenter från campus Björneborg, Åbo Akademi, som en del av ett erfarenhetsutbyte mellan Sundsvall och Björneborg.

Anders Fällström, Tommi Suominen och Peter Öhman syns på bilden

Ekonomstudenterna var bland annat här för att ta reda på mer om de ekonomiutbildningar som vi erbjuder vid Mittuniversitetet.
- Vi brukar resa runt och besöka andra lärosäten för erfarenhetsutbyten, och också för att kolla av det arbetsmarknadsmässiga läget på orten, säger Tommi Suominen, initiativtagare och utbildningspolitiskt ansvarig vid ekonomstudentföreningen Porin Kylterit - PorKy ry vid campus Björneborg. Vid besöket medverkade bland annat också Mittuniversitetets rektor Anders Fällström och CERs centrumledare Peter Öhman.

Sidan uppdaterades 2021-11-05