CER‑forskare i livesänt samtal om revisionsbranschens historia

Mån 18 dec 2023 14:39

Under året har CER-forskare varit redaktörer för och kapitelförfattare i tre antologier om revision, två engelskspråkiga och en svenskspråkig. Två av dessa gavs ut i samband med att branschorganisationen FAR fyllde 100 år i maj 2023.

webinarium om revisionsbranschens historia
Peter Öhman, centrumledare CER, Katharina Rahnert, Karlstads universitet, och Anders Sjöman, Centrum för Näringslivshistoria, inför det direktsända webbinariet den 14 december 2023.

Böckerna lanserades dels i Stockholm, dels i Uppsala och lanseringen i Stockholm resulterade i ett reportage i tidningen Dagens Industri. Vid flera tillfällen har även branschtidningen Balans uppmärksammat böckerna.

Därefter har CERs centrumledare, Peter Öhman, bjudits in till nationella redovisningskonferenser och av andra aktörer för att samtala om boken. Veckan för jul blev han och Katharina Rahnert från Handelshögskolan vid Karlstads universitet inbjudna till Centrum för Näringslivshistoria för ett livesänt lunchsamtal om revisionsbranschens historia. Under ledning av centrumets uppdrags- och kommunikationschef Anders Sjöman fick de båda redaktörerna berätta om olika delar av boken ”Revision – igår, idag, imorgon”.

Sidan uppdaterades 2023-12-21