Ny bok om politisk kommunikation i Norden

Fre 22 jan 2021 08:44

Ledande forskare från de nordiska länderna belyser i den nya boken Power, Communication and Politics in the Nordic Countries  den senaste utvecklingen vad gäller politisk kommunikation i Norden.

Bokomslag till boken Power, Communication and Politics in the Nordic Countries

Antologin innehåller såväl länderkapitel som tematiska kapitel som bland annat diskuterar lobbying, valkampanjer, lokal politisk kommunikation och populism.

Lars Nord, professor i politisk kommunikation vid DEMICOM har varit redaktör för boken tillsammans med Eli Skogerbö och Öyvind Ihlen från Oslo Universitet och Nete Nörgaard Kristensen från Köpenhamns Universitet. Dessutom är Kajsa Falasca, docent i politisk kommunikation vid DEMICOM, medförfattare till ett av kapitlen i boken som handlar om politisk journalistik och falska nyheter.

Mer information om innehållet och hur det laddas ned finns här:

Sidan uppdaterades 2021-01-22