Åtkomst till bibliotekets databaser och e‑resurser
Du som är student eller anställd på Mittuniversitetet kan söka i bibliotekets databaser både på campus och hemifrån.
Åtkomst utanför campus
Du som studerar eller är anställd vid Mittuniversitetet kan nå vårt elektroniska material var som helst, när som helst. Utanför campus får du full tillgång till bibliotekets e-resurser genom att logga in med ditt MIUN/student-konto.
Är du anställd kan du använda Mittuniversitetets VPN-tjänst och får då tillgång till bibliotekets e-resurser utan extra inloggning.
Felsökning & tips
Har du problem att logga in med ditt MIUN/student-konto?
Om inloggningen inte fungerar, du inte kommer ihåg ditt lösenord eller aldrig har aktiverat inloggningen till ditt studentportalskonto, kontakta IT-support.
Har du problem med att få tillgång till e-resurser när du använder VPN?
Stäng av VPN, sök fram resursen via bibliotekets sidor och logga in med ditt MIUN-konto.
Får du ett felmeddelande eller en helt vit sida?
Det här problemet kan oftast lösas genom att du rensar cache och cookies i din webbläsare: https://rensacache.nu/ Om inte det hjälper: Testa med en annan webbläsare. Om inte heller det hjälper kontakta biblioteket via chatten eller gör en felanmälan.
Saknar du länkar till bibliotekets e-resurser i Google Scholar?
1. Gå till Google Scholar och klicka på "hamburgarmenyn" uppe i vänstra hörnet.
2. Välj Inställningar: Bibliotekslänkar
3. Sök på miun
4. Lägg till Mid Sweden University - MIUN Full Text Finder
På campus
På Mittuniversitets nätverk når du samtliga bibliotekets databaser utan att logga in. Du är uppkopplad mot nätverket när du använder en dator i biblioteket, i en datasal eller på ett tjänsterum.
Felanmälan e-resurser
Meddela oss om du har problem med åtkomst till en tidskrift, e-bok eller databas.