Education (C), Diversity in Pre-school, 7,5 Credits
Table of contents
Please note that the literature can be changed/revised until:
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer
Print or save the syllabus as a PDF
You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.
Versions:
Syllabus:
Pedagogik GR (C), Mångfald i förskolan, 7,5 hp
Education (C), Diversity in Pre-school, 7,5 Credits
General data
- Code: PE098G
- Subject/Main field: Education
- Cycle: First cycle
- Progression: (C)
- Credits: 7,5
- Progressive specialization: G2F - First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
- Education area: Övrigt 100%
- Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
- Answerable department: Education
- Approved: 2013-03-19
- Date of change: 2019-05-24
- Version valid from: 2019-09-22
Aim
-
Course objectives
-
Content
-
Description
-
Selection rules and procedures
The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.
Teaching form
-
Examination form
-
Grading system
Seven-grade scale, A, B, C, D, E, Fx and F. Fx and F represent fail levels.
Other information
-
Course reading
Required literature
- Author: Wikström, Hanna
- Title: Etnicitet.
- Edition: 2009 (1. uppl)
- Publisher: Liber, Malmö
- Comment: ISBN:9789147088980
- Author: Sandell, Anna & Nyrén, Lotta (2013). Likvärdighet i förskolan? s 229 – 244. Harju, Anne. & Tallberg Broman, Ingegerd. (red.)
- Title: Föräldrar, förskola och skola: om mångfald, makt och möjligheter.
- Edition: 2013 (1. uppl)
- Publisher: Studentlitteratur, Lund
- Comment: ISBN: 978-91-44-07952-3
- Author: Persson, Sven
- Title: En likvärdig förskola för alla barn: innebörder och indikatorer
- Edition: 2015
- Publisher: Vetenskapsrådet
- URL: https://publikationer.vr.se/wp-content/uploads/2015/07/En-likvaerdig-foerskola_webb.pdf
- Comment: ISBN: 978917307297
- Author: Lunneblad, Johannes
- Title: Den mångkulturella förskolan: motsägelser och möjligheter.
- Edition: 2018, Ny reviderad upplaga 3
- Publisher: Studentlitteratur, Lund
- Comment: ISBN: 97-897-44-121949
- Author: Lahdenperä, Pirjo, s 15-41.
- Title: Mångfald, jämlikhet och jämställdhet – interkulturellt lärande och integration. I P. Lahdenperä (red.), Forskningscirkel – Arena för Verksamhetsutveckling i Mångfald
- Publisher: Mälardalens Högskola: Studies in Social Sciences, Forskningsrapport 2011:1
- URL: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:447405/FULLTEXT01.pdf
- Author: Hellman, Anette
- Title: Vardagsliv på förskolan ur ett normkritiskt perspektiv.
- Edition: 2013 (1. uppl)
- Publisher: Liber, Stockholm
- Comment: ISBN: 97-891-47-10089-7
- Author: Harju Anne (2013) Skola och föräldrar med knapp ekonomi. S 107 – 120. I Harju, Anne. & Tallberg Broman, Ingegerd. (red.)
- Title: Föräldrar, förskola och skola: om mångfald, makt och möjligheter.
- Edition: 2013 (1. uppl)
- Publisher: Studentlitteratur, Lund
- Comment: ISBN: 978-91-44-07952-3
- Author: Enö, Marianne (2013). Kommunikation och samverkan i mångkulturella förskolor. s. 41-56 i Harju, Anne & Tallberg Broman, Ingegerd
- Title: Föräldrar, förskola och skola: om mångfald, makt och möjligheter.
- Edition: 2013 ( 1. uppl)
- Publisher: Studentlitteratur, Lund
- Comment: ISBN:978-91-44-07952-3
- Author: Edling, Christofer & Liljeros, Fredrik
- Title: Ett delat samhälle: makt, intersektionalitet och social skiktning
- Edition: 2016
- Publisher: Stockholm: Liber
- Comment: ISBN : 978-91-47-11282-1
- Author: Björk-Willén, Polly, Gruber, Sabine & Puskás, Tünde (red.)
- Title: Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag.
- Edition: 2013
- Publisher: Liber, Stockholm
- Comment: ISBN: 97-891-47-10025-5