Education (C), Diversity in Pre-school, 7,5 Credits

Please note that the literature can be changed/revised until: 
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer 


Print or save the syllabus as a PDF

You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.


Syllabus:
Pedagogik GR (C), Mångfald i förskolan, 7,5 hp
Education (C), Diversity in Pre-school, 7,5 Credits

General data

  • Code: PE098G
  • Subject/Main field: Education
  • Cycle: First cycle
  • Progression: (C)
  • Credits: 7,5
  • Progressive specialization: G2F - First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
  • Education area: Övrigt 100%
  • Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
  • Answerable department: Education
  • Approved: 2013-03-19
  • Date of change: 2019-05-24
  • Version valid from: 2019-09-22

Aim

-

Course objectives

-

Content

-

Description

-

Selection rules and procedures

The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.

Teaching form

-

Examination form

-

Grading system

Seven-grade scale, A, B, C, D, E, Fx and F. Fx and F represent fail levels.

Other information

-

Course reading

Select litterature list:

Required literature

  • Author: Wikström, Hanna
  • Title: Etnicitet.
  • Edition: 2009 (1. uppl)
  • Publisher: Liber, Malmö
  • Comment: ISBN:9789147088980
  • Author: Sandell, Anna & Nyrén, Lotta (2013). Likvärdighet i förskolan? s 229 – 244. Harju, Anne. & Tallberg Broman, Ingegerd. (red.)
  • Title: Föräldrar, förskola och skola: om mångfald, makt och möjligheter.
  • Edition: 2013 (1. uppl)
  • Publisher: Studentlitteratur, Lund
  • Comment: ISBN: 978-91-44-07952-3
  • Author: Persson, Sven
  • Title: En likvärdig förskola för alla barn: innebörder och indikatorer
  • Edition: 2015
  • Publisher: Vetenskapsrådet
  • URL: https://publikationer.vr.se/wp-content/uploads/2015/07/En-likvaerdig-foerskola_webb.pdf
  • Comment: ISBN: 978917307297
  • Author: Lunneblad, Johannes
  • Title: Den mångkulturella förskolan: motsägelser och möjligheter.
  • Edition: 2018, Ny reviderad upplaga 3
  • Publisher: Studentlitteratur, Lund
  • Comment: ISBN: 97-897-44-121949
  • Author: Lahdenperä, Pirjo, s 15-41.
  • Title: Mångfald, jämlikhet och jämställdhet – interkulturellt lärande och integration. I P. Lahdenperä (red.), Forskningscirkel – Arena för Verksamhetsutveckling i Mångfald
  • Publisher: Mälardalens Högskola: Studies in Social Sciences, Forskningsrapport 2011:1
  • URL: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:447405/FULLTEXT01.pdf
  • Author: Hellman, Anette
  • Title: Vardagsliv på förskolan ur ett normkritiskt perspektiv.
  • Edition: 2013 (1. uppl)
  • Publisher: Liber, Stockholm
  • Comment: ISBN: 97-891-47-10089-7
  • Author: Harju Anne (2013) Skola och föräldrar med knapp ekonomi. S 107 – 120. I Harju, Anne. & Tallberg Broman, Ingegerd. (red.)
  • Title: Föräldrar, förskola och skola: om mångfald, makt och möjligheter.
  • Edition: 2013 (1. uppl)
  • Publisher: Studentlitteratur, Lund
  • Comment: ISBN: 978-91-44-07952-3
  • Author: Enö, Marianne (2013). Kommunikation och samverkan i mångkulturella förskolor. s. 41-56 i Harju, Anne & Tallberg Broman, Ingegerd
  • Title: Föräldrar, förskola och skola: om mångfald, makt och möjligheter.
  • Edition: 2013 ( 1. uppl)
  • Publisher: Studentlitteratur, Lund
  • Comment: ISBN:978-91-44-07952-3
  • Author: Edling, Christofer & Liljeros, Fredrik
  • Title: Ett delat samhälle: makt, intersektionalitet och social skiktning
  • Edition: 2016
  • Publisher: Stockholm: Liber
  • Comment: ISBN : 978-91-47-11282-1
  • Author: Björk-Willén, Polly, Gruber, Sabine & Puskás, Tünde (red.)
  • Title: Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag.
  • Edition: 2013
  • Publisher: Liber, Stockholm
  • Comment: ISBN: 97-891-47-10025-5

Check if the literature is available in the library

The page was updated 10/14/2024