Här hittar du information om de generella bestämmelserna som gäller oberoende av vilka tjänster du avropar för din konferens eller ditt event.
Oavsett vilken tjänst i avtalet du avropar ska leverantören:
- utse en kontaktperson för uppdraget.
 - finnas tillgänglig för kontakt per telefon och/eller e-post kl. 8.00-16.30 helgfri måndag till fredag. Under veckan före genomförandet av uppdraget till dess att det är avslutat ska kontaktpersonen finnas tillgänglig för kontakt per telefon och/eller e-post alla dagar klockan 8.00-20.00.
 - använda sig av våra interna ramavtal eller statliga ramavtal vid bokningar av exempelvis hotell, externa konferenslokaler, medieproduktion, fotograf och mediebyråer
 - självständigt utföra ramavtalets tjänster utan att anlita konsulter/externa parter. Undantag är vid behov av specifik expertis som t.ex. ljud- och ljustekniker vid event.
 - förhålla sig till beställarens grafiska profil och varumärke. Allt som produceras digitalt och i tryckt form ska följa Mittuniversitetets grafiska profil.
 - tillsammans med beställare utvärdera det utförda uppdraget senast tre (3) månader efter konferensen/eventet.