Framtidens Välfärd: Vård och Skola erbjuder flera föreläsningar och workshops

Fre 14 okt 2022 10:26

Framtidens Välfärd: Vård och Skola är ett program vars mål är att samverka på ett strategiskt sätt med fem kommuner för att bana väg för större satsningar parallellt med att utveckla en stark forskningsmiljö. Nu erbjuds flera aktiviteter kopplade till programmet.

Medarbetare

I programmet möts i dagsläget Mittuniversitetet och Härnösand, Nordanstig, Sundsvall, Timrå och Ånge kommuners verksamheter i en samverkansmiljö profilerad för forsknings- och utvecklingsarbete med relevans för framtidens vård och skola. Målsättningen är att utveckla en stark forskningsmiljö med koppling till högkvalitativa utbildningar, vilka kan säkra kunskaps- och kompetensförsörjning. Dessutom är målsättningen att kraftsamla och generera ny forskning och kunskap om hur vård och skola kan organiseras för framtidens välfärd.

Föreläsningar och workshops i höst

Under hösten kommer Framtidens Välfärd: Vård och Skola att erbjuda flera föreläsningar och workshops inom ramen för programmet. Både medarbetare från kommunerna och från Mittuniversitetet är välkomna att delta.

- Programmet har varit igång under drygt ett år, och omfattar tre spår; god och nära vård och hälsa & lärande samt en skola för alla. De föreläsningar som erbjuds denna gång faller inom spåret hälsa & lärande, säger Lena Boström, projektledare och professor i pedagogik

- Verksamheten i programmet utgår ifrån olika relevanta  problemområden som finns i kommunerna, vilket utgör fokus för den forskning som genomförs, säger Malin Holmström Rising, projektledare och docent i omvårdnad.

Här kan du läsa mer om Framtidens Välfärd: Vård och Skola samt anmäla dig till höstens föreläsningar och workshops

Sidan uppdaterades 2022-10-14