"Medarbetarsamtalen är bland de viktigaste möten man har"

Ons 16 mar 2022 10:47

Nu är det dags för årets medarbetarsamtal. Ta vara på möjligheten att ha en djupare dialog med din prefekt/chef och lyfta viktiga frågor om din och verksamhetens utveckling.

Medarbetarsamtalen är också en del av Mittuniversitetets systematiska arbetsmiljöarbete och din prefekt/chefs verktyg för att på individnivå följa upp din arbetsmiljö och din hälsa. Det är därför viktigt att både prefekter/chefer och medarbetare prioriterar medarbetarsamtalen.

— Medarbetarsamtalen som jag har med alla medarbetare är bland de viktigaste möten man har. Även om de kan vara jobbiga ibland så är det även de roligaste samtalen. Det är så få tillfällen man får chansen till en fördjupad dialog om både utveckling och arbetsmiljö, säger Fredrik Ståhl, prefekt vid Institutionen för kvalitets- och maskinteknik (KMT).

— Samtalen är verkligen ett tillfälle att få prata om hur man som medarbetare har det på jobbet och vad man vill utvecklas i. Hos oss valde i princip alla medarbetare att ta vara på den möjlighet som medarbetarsamtalet är, säger Marie Häggström, prefekt vid Institutionen för hälsovetenskaper (HOV).

Nu finns en ny mall inför medarbetarsamtalet där bland annat frågorna om arbetsmiljö och hälsa fått ett större fokus.

Här hittar du mer information och mall för medarbetarsamtal

Sidan uppdaterades 2022-03-16