Organisationsförändring NMT ‑ Namnförslag efterlyses!

Ons 28 sep 2022 08:00

Arbetet med NMT fakultetens omorganisation fortskrider enligt handlingsplanen. Några frågor återstår innan rektor kan besluta om en ny organisation. Det gäller t ex frågan om vilka namn de nya institutionerna ska ha.

Campus Östersund

Alla ämnen bjuds in att lämna förslag på namn och institutionsförkortningar för de nya institutionerna. För att ha något att utgå ifrån har kansliet tagit fram exempel på namn, se nedan. Exemplet för B-institutionen kommer från ett stormöte med den nya institutionens medarbetare, som ägde rum under våren 2022.

Ämnena kan skicka namnförslag till Maria Torstensson senast 17 oktober tillsammans med en kort beskrivning av hur förslaget har förankrats i kollegiet. Namnen bör spegla verksamheten och vara lätta att säga.

Kansliet kommer att sammanställa förslagen och de utgör sedan underlag för dekans beslut att föreslå rektor att inrätta de nya institutionerna.

Exempel på namn

Institutionen A - Medier, kvalitetsutveckling och digitalisering (MKD)

Institutionen B - Data- och elektroteknik (DET)

Institutionen C - Matematik och materialteknik (MMT)