Gunilla Olofsdotter – uppskattad kollega och vän – har avlidit

Ons 25 okt 2023 09:41

Gunilla Olofsdotter, medarbetare vid institutionen för humaniora och samhällsvetenskap, har avlidit efter en tids sjukdom.

Ljus

I förrgår kväll (23/10) nåddes vi av beskedet att vår kära kollega Gunilla Olofsdotter avlidit omgiven av sina nära och kära. Gunilla disputerade i sociologi 2008 vid Mittuniversitetet, och har därefter haft flera ledningsuppdrag som studierektor, proprefekt och forskningsledare för flera forskningsprojekt inom främst arbetslivsområdet.

Gunilla var en mycket uppskattad medarbetare och var med att stärka sociologiämnet på Campus Sundsvall i ett läge då ämnet hade begränsad verksamhet i Sundsvall. Gunilla var aktiv inom både Forum för genusforskning och inom nätverket NAFS, och hade som forskare många samarbeten med forskare i olika ämnen på universitetet och med forskare på flera andra lärosäten. Gunilla lämnar ett stort tomrum efter sig. Våra tankar går närmast till hennes barn och barnbarn som betydde så mycket för henne.

Vila i frid Gunilla.

Här kan du läsa Forum för genusforsknings minnesord om Gunilla