Hedersdoktor besökte Östersund

Mån 20 mar 2023 11:15

Förra veckan besökte hedersdoktor Hanspeter Kriesi, professor i statsvetenskap, Mittuniversitetet för att hålla seminarier med forskare och träffa doktorander.

En grupp människor står framför entrén till en gul byggnad. Solen skiner.
Hanspeter Kriesi tillsammans med doktoranderna i statsvetenskap och professor Stefan Dahlberg, Mittuniversitetet.

Förutom värdefulla tips till doktoranderna i statsvetenskap, och samverkan med forskarna i samma ämne, hann Hanspeter även med bland annat en snöskotertur och fiske på isen.

Hanspeter Kriesi är professor i statsvetenskap vid European University Institute i Florens och mycket framstående inom sitt fält. Hans omfattande forskningsintressen inkluderar studier av direktdemokrati, sociala rörelser, politiska partier och intressegrupper, den allmänna opinionen, den offentliga sfären och politisk kommunikation.

I oktober 2022 installerades Hanspeter Kriesi som hedersdoktor vid Mittuniversitetet. Se hans installationsföreläsning på YouTube (ca 34 minuter in i filmen).

Sidan uppdaterades 2023-03-20