Vad händer kring medarbetarundersökningen?

Fre 12 maj 2023 08:07

Mittuniversitetet kommer från och med hösten 2023 att använda ett nytt verktyg för att undersöka den organisatoriska och sociala arbetsmiljön.

Verktyget som kommer att användas är COPSOQ III (Copenhagen Psychosocial Questionnaire), vilket har utvecklats i samverkan mellan praktik och forskning. Vi kommer därmed ha en vetenskapligt beprövad enkät med frågor som är validerade.

Resultatet från undersökningen av den organisatoriska och sociala arbetsmiljön är inte ett betyg utan ett underlag för dialog tillsammans i verksamheten.

Undersökningen genomförs någon gång mellan september 2023 och februari 2024. Förvaltningen och respektive fakultet kommer själva att besluta om när under denna period om sex månader som enkäten ska skickas ut.

Läs mer om medarbetarundersökningen på Mittuniversitetet här

Sidan uppdaterades 2023-05-12